miércoles, 29 de enero de 2014

REFLEXIÓ FINAL



A continuació us explicaré la meva experiència personal en aquesta assignatura en tots els àmbits que hem tractat.

Aquesta és la darrera entrada en aquest blog, i ens servirà per fer vista enrere i una reflexió final sobre els tallers i activitats que hem realitzat al llarg del curs.

El primer taller que vàrem realitzar va ser el PLE, i, en el meu cas, el vaig treballar a partir de l'eina Symbaloo (podeu veure el seu funcionament i utilitats a la primera entrada del meu blog). Aquesta eina és molt pràctica per organitzar-nos en el nostre àmbit personal i escolar. Et permet ficar enllaços a pàgines webs o similars que utilitzem normalment. Pots ficar tants "àmbits" com tu vulguis. En el meu cas vaig crear el personal i l'acadèmic. En el acadèmic, poden trobar les eines de Twitter, Campus Extens, el Gmail, Dropbox, EducaPlay, Jclic i Scribd, ja que són les que mes treballo en aquest àmbit. Pel que fa al personal, Twitter, Facebook i Instagram, que són les eines que treballo des de l'ordinador en el meu àmbit personal.

Tot això s'ha produït de manera progressiva. Al començament, hi havia moltes menys ja que qualcunes no sabia de la seva existència ni la utilitat que poden arribar a tenir a l'Educació Primària. Ha estat tot un descobriment, ja que és com un accés directe des de l'escriptori, pots accedir a tot el que utilitzes normalment de manera fàcil i ràpida. Crec que això ens serà de gran utilitat en un futur, tant per nosaltres com per mostrar-ho. En el cas de ser mestres utilitzarem moltíssimes d'aplicacions i eines que seran dificils d'organitzar, i, per tant, crec que aquesta eina que s'ens ha mostrat ens ajudarà moltíssim en aquest sentit en projecció al futur.

Aquí està la captura de pantallla del perfil acadèmic:


Una vegada realitzat el PLE, vàrem fer una serie de recursos i activitats relacionats amb la temàtica que nosaltres vàrem elegir. En el meu cas, va ser Kuentakuentos/Kuentapelis, i, per aquest motiu, totes les activitats vàren estar relacionades o bé amb un llibre o bé amb una pel·lícula.

En el cas de la pel·lícula, vàrem elegir la de Ratatoille, ja que creiem que és molt atractiva per l'alumnat i que es divertirien molt. I, amb aquesta pel·lícula, vàrem realitzar dues activitats: una va ser la creació d'un àudio amb un fragment d'aquesta pel·lícula, i, a partir d'aquest, es realitzarien una serie de preguntes a l'alumnat per veure quin nivell d'atenció li han prestat. L'audio el vàrem crear amb el programa Audacity, que també vàrem conèixer gràcies a aquesta assignatura, i que més tard hem utilitzat en altres com Música, per tant ens ha sigut molt útil. A més, vàrem fer una activitat multimèdia amb EducaPlay, relacionada també amb aquesta peli en la que havíen de reconèixer els protagonistes principals.

Com a conte, vàrem elegir Peter Pan, i vàrem realitzar un Power Point amb l'explicació del conte i preguntes sobre ell. El taller de vídeo va ser sobre la biblioteca, per la importància que té per nosaltres aquesta i la seva funció en el centre.

En cada activitat (com he anat repetint al llarg de les reflexions), hem aprés qualque cosa nova, i sincerament, totes elles crec que tenen una gran utilitat com a futurs mestres. El nostre deure és sortir de la metodologia tradicional i innovar. Probablement, sense aquestes eines, o sense conéixer les possibilitats de Power Point, per exemple, no podriem fer-les igual d'innovadores. El secret està en conéixer les eines que tenim a l'abast, i aquesta assignatura ha estat de gran ajuda.

Quant a l'organització de la informació, en primer lloc nombraria a Symbaloo, donç com ja he comentat és la principal eina per precissament organitzar-nos. I, per una altra banda, aquest mateix blog és un gran exemple, ja que cada taller té la seva pròpia entrada i també l'entrada a Twitter, pel que és molt més fàcil accedir als diferents taller dels meus companys.

Pel que fa precisament a Twitter, he de dir que no ho trobo molt útil a Primària, ja que (pot ser per desconeixement) crec que és massa complexe per aquesta edat, però si molt útil com a mestres, per estar al dia de tot. Per exemple, si entrem en el Twitter de la nostra mestra de TIC,podem veure com hi ha infinits enllaços d'activitats per fer amb les TIC, informació del nostre interés, etc.

Una vegada explicats tots els tallers i la nostra dinàmica en l'assignatura, puc dir un altre cop que és una de les assignatures que he trobat més útil en el nostre futur. Ja que coneixements sobre les altres àrees, les podem trobar als llibres, però aquesta assignatura ens serveix de manera transversal. No únicament en acabar aquest curs, em sento capaç de fer una classe d'informàtica, si no que em sento capaç de realitzar activitats amb les TIC en qualsevol àrea i enfocat de maneres diferents, i això és molt gratificant.

Crec totalment en la contínua formació del professorat, i per això valoro tant les pràctiques d'aquesta assignatura i la seva utilitat. Hem d'avançar i de tenir recursos per ensenyar els continguts necessaris de diferents maneres, que siguin més dinàmiques i captin l'atenció de l'alumnat. A més, això és molt positiu en l'atenció a la diversitat, ja que no només han de llegir i respondre, si no que és molt més.

I, pel que fa a mi actualment, també m'ha estat de gran utilitat. Deixant d'una banda el meu futur com a mestre, crec que no serà la única vegada que fagi servir aquestes eines. A més a més, com he dit, ja les he fet servir en altres àrees i àmbits. Això és encara molt més positiu. No abandonaré aquests taller guardats en l'ordinador per a les pràctiques si no que seran eines que podré utilitzar en qualsevol àmbit.

Per tant, crec que el meu aprenentatge en aquesta assignatura ha estat molt positiu i enriquidor, per totes les raons que he anat enumerant.

L'estrategia metodològica d'aquesta assignatura m'ha agradat en gran part. He de dir que disfrutava molt més en les pràctiques perque estava fent coses, investigant i aprenent coses noves. Pel que fa a les classes teòriques, pot ser no han estat igual de dinàmiques. És cert que ha tingut molt a veure l'horari, ja que (jo la primera), no estaven tot l'actius i participatius que podriem.

La conclusió final es totalment positiva, no puc dir una mala cosa d'aquesta assignatura. Hem aprés a partir dels coneixements que ja teniem i, crec que moltes coses pel poc temps que teníem. Ara, només hem de saber treurer-li partit a tots aquests recursos que ens han presentat i fer un bo ús d'ells.

No hay comentarios:

Publicar un comentario